Awesome weekend @ Trou aux Biches - Reisverslag uit Trou aux Biches, Mauritius van Lisa Rensink - WaarBenJij.nu Awesome weekend @ Trou aux Biches - Reisverslag uit Trou aux Biches, Mauritius van Lisa Rensink - WaarBenJij.nu

Awesome weekend @ Trou aux Biches

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

10 December 2013 | Mauritius, Trou aux Biches

Awesome weekend, dat zo kun je mijn afgelopen weekend wel noemen.
Op vrijdagavond gingen we met alle Nederlanders in Flic en Flac Sinterklaas vieren. Iedereen had een gedicht gemaakt en een cadeautje gekocht. Tevens hadden de 2 nieuwe Nederlanders pepernoten meegebracht, dus iedereen was weer happy. Na de cadeautjes gingen we bbq’en, kan je het je voorstellen? Met Sinterklaas aan de bbq :p Die avond ging ik vroeg op bed want die dag erna gingen we vroeg weg voor een weekendje in het noorden.

Ik ging met Dennis, Peter en Talita (Dennis zijn vriendin) naar Trou aux Biches naar een appartement die we van een bevriende Mauritiaan konden huren. Het was nog een hele onderneming om daar te komen, maar toen we daar eenmaal waren was het het zeker waard.
We konden op ons balkon de oceaan zien, er stonden palmboompjes voor en het weer was ontzettend warm (35 graden). Echt even een tropisch eiland gevoel.
Daarna gingen we meteen naar het strand toe.
Het strand daar was veel mooier, maar misschien komt dat ook wel omdat we sneaky voor een resort gingen liggen ;) Op het strand gingen we mojito’s maken en lekker zwemmen. Met de zon erbij voelden we ons al erg gauw tipsy :p
Die avond zouden nog wat anderen komen, vanuit Flic en Flac kwamen Nathalie en Piet en vanuit Quatre Borne kwam het stelletje Baukje en Winley. Baukje is een oud stagair en heeft haar liefde hier gevonden. Erg leuk om contact met haar te hebben hier.
We gingen allemaal gezellig eten op het dakterras en daarna was er taart want Dennis was 21 geworden! Moest goed gevierd worden.

Die avond gingen we op stap in Grand Baie, wel helaas pas om 1 uur aangezien de taxi ontzettend laat was. Maar dat drukte de pret niet, we gingen gewoon tot later door ;)
We waren naar Buddha Bar geweest, een gezellige club met buitenlounge.
Later op die avond gingen we naar Insomnia, een andere club. Hier hebben we nog doorgedanst tot de vroege uurtjes, want toen we naar buiten kwamen was het alweer licht!
Tijd om naar de Mac te gaan dus ;)
Aangezien we geen auto hadden voor de Mc Drive gingen we er maar doorheen lopen met onze onzichtbare auto ;)
Uiteindelijk waren we half 7 ongeveer thuis, net op tijd om nog even 1 á 2 uurtjes te slapen voordat we met de boot weggingen.. dat was wel zwaar zeg.

We gingen met de boot naar Trou Madam, waar we vorige keer met de catamaran trip langs waren gevaren. Hier kon je de bodem kristalhelder zien, terwijl het wel 6 meter diep was. Er waren ook ontzettend veel vissen, echt heel mooi om te zwemmen.
We hebben lekker gechillt op de boot en muziekjes geluisterd, prima vermaakt.
Uiteindelijk waren we rond 2 uur weer terug en iedereen was kapot. Ik ging nog even op bed liggen.
Dat even werd uiteindelijk heel lang even. Peter maakte mij om 9 uur ’s avonds wakker voor het avondeten, ze hadden pizza’s gehaald. Ik peuzelde mijn pizza op en ging om half 12 maar weer naar bed toe.

Die dag erna zouden we gaan duiken, helaas ging dit niet door. Dennis zat met een fikse ontsteking op zijn been dus we gingen touren langs alle klinieken en ziekenhuizen. Uiteindelijk is hij niet geholpen omdat hij 3 uur zat te wachten en nog niet geholpen werd. Toen zijn ik, Nathalie en Piet nog maar even gauw naar het strand geweest voor een uurtje. Even relaxen.
Uiteindelijk weer terug naar Flic en Flac. Gelukkig met de auto van Piet, veel relaxeder dan de bus.
Nog eventjes samen gegeten en toen zat de tijd er alweer op!
Weekend vloog voorbij, maar dat heb je als je het leuk hebt.
Kan nu al niet wachten tot het volgende weekend!

Tags: awesome, boot, noorden