Zwemmen met dolfijnen, Electric Dodo - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Lisa Rensink - WaarBenJij.nu Zwemmen met dolfijnen, Electric Dodo - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Lisa Rensink - WaarBenJij.nu

Zwemmen met dolfijnen, Electric Dodo

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

14 Oktober 2013 | Mauritius, Port Louis

Afgelopen weekend zijn we met een grote groep op speedboat trip geweest.
Om 9 uur gingen we al varen.
Toen we aan boord waren, begon de trip al goed.
We kregen meteen rum cola voorgeschoteld.
Goed begin van de ochtend zal ik maar zeggen.

Na een klein tijdje varen (zeg gerust racen) kwamen we de dolfijnen tegen.
Deze zitten in de ochtend met een grote groep (40?) in de baai.
We moesten supersnel het water in en de dolfijnen achterna zwemmen.
Ze zwommen onder je door en kwamen in kleine groepjes boven.
Het was zo gaaf om dit mee te maken! Ik heb constant in mijn snorkel lopen schreeuwen dat ik het zo gaaf vond.

Daarna gingen we weer aan boord om onze reis naar het eiland voort te zetten.
We kwamen bij een heel mooi blauw gedeelte van de zee aan met een aparte steen/eilandje in het midden van het water. Dit is Crystal Rock.
Het zag er fantastisch uit.
Je kon daar ook heel goed snorkelen.
Ik heb daar de meest aparte visjes gezien. Je kon ze zelfs bijna aanraken!

Eenmaal op het eiland gearriveerd, konden we in een hutje zitten.
We gingen bbq'en en ja de rum was ook weer gearriveerd.
We hadden super lekkere vis en kip van de bbq en als toetje banaan met kokos en rum.
Na gegeten te hebben gingen we nog even heerlijk op het strand liggen en zwemmen.

Toen was het alweer tijd om verder te gaan.
We gingen nog een paar keer tegen de andere boot racen (we hadden 2 boten) en we mochten nog een paar keer onderweg snorkelen.
De dag vloog voorbij, want voor we het wisten waren we weer aan land.

Diezelfde avond gingen we ook nog met een paar van de groep op stap naar een Technofeestje in het noorden.
Iedereen was compleet kapot (en verbrand), dus eerst maar snel slapen.

Toen daarna met de hele groep gezellig gegeten en ons klaargemaakt.
En daar gingen we hoor!
Met af en toe een plaspauze onderweg, kwamen we dan toch aan.
Het feestje was een openairfeestje bij een suikerfabriek.
Het zag er echt super uit en de sfeer was echt gezellig :)

Ik heb daar een super leuke avond gehad, maar ik was toch blij dat ik uiteindelijk weer die avond in mijn bedje lag.

De dag erna zijn we wezen uitbrakken en relaxen aan het strand.
Dat hadden we ook wel nodig na zo'n heftig dagje ;)

En nu zit ik alweer op stage, heel stiekem mijn verslagje te schrijven ;)
Ik hou jullie nog op de hoogte!

  • 14 Oktober 2013 - 15:30

    Rosalie:

    Wat een supergave trip zeg! Om jaloers op te worden haha :)
    Succes op stage.

  • 18 Oktober 2013 - 22:42

    Marjan:

    Erg leuk om je verslagjes te lezen!
    Fijn dat het goed met je gaat, fijne tijd daar nog

    Groetjes ommen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 16087

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 24 Januari 2014

Stage Mauritius

Landen bezocht: