Op de helft! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Lisa Rensink - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Lisa Rensink - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

19 November 2013 | Mauritius, Flic en Flac

En weer een weekend voorbij gevlogen en nu zit ik op de helft!
De tijd vliegt hier, wat opzich ook wel fijn is, maar ik wil nog genoeg doen ;)
Afgelopen vrijdag had ik een relax sessie georganiseerd op het dakterras.
We hebben lekker lopen chillen, gepraat en gedronken ;)
Die dag erna zou ik op roadtrip gaan, dit ging helaas niet door.
Ben wel lekker naar het strand geweest en daarna nog even een mini winkelcentrum in geweest.
Die avond hadden we een poolparty/bbq, lekker gegeten en het was erg gezellig.
Toen op naar het strand, weer een fijn kampvuur gebouwd en gezellig gehad.
Daarna zijn we nog op stap geweest, ook weer een tijdje geleden voor mij ;)
Erg leuk gehad en was erg laat thuis.
Zondagochtend gingen we met een kleine delegatie naar de markt in Quatre Bornes.
Het duurde even om er te komen, want het was een feestdag voor de Hindoes, waarvan ik niks vanaf wist. Nou ze hielden complete parades op de openbare weg ;)
Eenmaal aangekomen in Quatre Bornes gingen we de markt op.
Het was een redelijk grote markt, en alles zit tegen elkaar aan gebouwd. Het is net een geheim gangenstelsel. Heb toch nog een mooie ketting en rokje kunnen scoren :)
Daarna wou ik wel erg graag gaan lunchen, dus we gingen naar een typisch Mauritiaans eettentje. Ik had het gerecht van de dag, curry van papaja en inktvis, met rijst. Echt super lekker!
Ik hou wel van de Mauritiaanse keuken, zolang het niet te pittig is ;)
We waren ook door Ram, onze huisbaas, uitgenodigd voor diner en het bidden.
Er was een kleine ceremonie waarbij je je handen moet vouwen in een kuiltje, daar krijg je dan melk in die je moet opslurpen en de rest over je hoofd heen moet gooien. Ik snapte niet precies wat hier nou de bedoeling van was, maar het was wel geinig.
Daarna mochten we aan tafel, we kregen weer heerlijk Briyani! Hier erg van genoten en we kregen zelfs nog wat mee voor naar huis :)
Ik moet overigens nog steeds een gesprek met mijn stagebegeleider aangaan, maar hij is nu opeens naar de Seychellen toe.. even afwachten dus ;)

Tags: helft, markt, eten, relaxen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 16079

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 24 Januari 2014

Stage Mauritius

Landen bezocht: