Paardrijden, evenement en Diwali - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Lisa Rensink - WaarBenJij.nu Paardrijden, evenement en Diwali - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Lisa Rensink - WaarBenJij.nu

Paardrijden, evenement en Diwali

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 November 2013 | Mauritius, Flic en Flac

Niet afgelopen weekend maar het weekend daarvoor heb ik een fantastisch weekend beleefd.
Op zaterdag ging ik met Pommeley en Nathalie naar het noorden toe om te winkelen en naar het strand.
Ik huurde een auto, en het ging verbazingwekkend goed dat links rijden :)
Hele chille dag gehad, helaas niks gekocht, maar misschien maar beter ook voor mijn portemonnee ;)

Op zondag gingen Aafelien en ik weer naar het noorden toe, deze keer om te gaan paardrijden.
Eenmaal aangekomen bij de plaats bleek dat het een 5 sterren resort was.
Een super mooi resort met mooie natuur eromheen.

Toen op naar de stallen toe.
We hadden ex racepaarden, en snel dat die waren!
Mijne heette Wall of Thunder, zegt genoeg ;)
We gingen eerst op de countryside rijden en racen, echt super tof.
Daarna gingen we via het strand rijden.
Toen gingen we weer terug naar de stallen om onze bikini aan te doen en de paarden af te zadelen.
En toen weer op het paard naar het strand toe.
Eenmaal op het strand gingen we de paarden laten rollen, echt super gaaf!
En daarna op het paard de zee in!
De paarden gingen zwemmen terwijl wij erop zaten, echt een super belevenis. Aafelien en ik willen dit zeker nog een keer doen.

Afgelopen week heb ik het event gehad.
Ik moest maandag tot en met zondag aanwezig zijn, ik zag daar nogal tegenop.
Het evenement zelf was echt goed georganiseerd, heel groot, een van de grootste van Mauritius.
Er kwamen dus heel veel mensen op af.
Ik heb daar per toeval de vicepresident ontmoet van Mauritius en de president van Madagaskar kwam ook nog een kijkje nemen met zijn familie.
Tijdens het evenement zelf deed ik niet zo heel veel, daar ben ik wel in teleurgesteld. Wel heb ik in het Creools/Frans leren tellen haha.
Voor de rest ben ik wel erg blij met mijn collega's, die zijn erg gezellig en we hebben elkaar er goed doorheen gesleept.
We maakten namelijk dagen van 10 - 19. Dus ik ging 's ochtends om kwart over 8 weg en was pas weer half 9 thuis.

Op zondagavond kwam mijn huisbaas nog langs met zijn familie, ze hadden allemaal kaarsjes in onze tuin en bij onze deur gezet voor Diwali.
Zag er echt heel mooi uit.
De oudste dochter kwam ons cakejes brengen op onze verdieping en nam ons mee naar beneden.
Daar hebben we vuurwerk afgestoken en kregen hapjes.
Ik vond het erg leuk dat onze huisbaas aan ons had gedacht hierbij.
Gelukkig heb ik nu de week overleefd, met maar 5 uur slaap per nacht..
Nu zit ik weer op kantoor, weer hard aan de bak. Wish me luck ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 16076

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 24 Januari 2014

Stage Mauritius

Landen bezocht: