Cycloon Bejisa bedreigd oud en nieuw... - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Lisa Rensink - WaarBenJij.nu Cycloon Bejisa bedreigd oud en nieuw... - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Lisa Rensink - WaarBenJij.nu

Cycloon Bejisa bedreigd oud en nieuw...

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

06 Januari 2014 | Mauritius, Flic en Flac

..dat is wat iedereen om ons heen zei..
De eerste cycloon die recht op Mauritius af komt en ook nog eens met oud en nieuw!
Het was spannend.
Maar de cycloon liet op zich wachten en gelukkig was ons oud en nieuw niet geruïneerd.

We hebben de jaarwisseling met de studenten op ons dakterras gevierd. Er kwamen ook studenten uit het noorden en oosten ons vergezellen.
De sfeer was erg apart, anders dan thuis oud en nieuw vieren.
Ik had meer een Salou gevoel hier.
Het was desalniettemin wel erg leuk en gezellig. Lekker buiten staan onder de sterren aftellen tot het 12 uur is.
Daarna nog met de studenten op stap geweest, was weer een dolle boel.
Op het einde nog even via het strand terug naar huis gelopen. Genieten, dit kan namelijk niet meer in Groningen. Nou ja als je wilt dat je tenen eraf vriezen dan.. ;)

De dag erna zijn we nog brak een nieuwjaarsduik wezen doen, nou ja ik met Aafelien, Peter en Rianne dan. Keer lekker warm nieuwjaarsduikje doen ;) De zee stond al erg hoog en er was een harde wind! Je kon merken dat de cycloon eraan kwam.

De cycloon begon pas op 2 januari. Toen was hij gelukkig al afgebogen en ging hij nu recht op het buureilandje La Reunion af.
Toch hadden we een waarschuwing gekregen, iedereen moest binnenblijven. Er vlogen slakken door de straten en palmbomen bleven nog net overeind staan. Er was een enorme storm. Maar meer dan dat was het ook niet.
Ik had nog wel goede voorbereidingen getroffen, blikvoer gehaald, kaarsen gehaald, alles binnen gezet, wasjes al gedraaid, 12 flessen water in huis. Gelukkig is dat allemaal niet erg nodig geweest. Ik was op die dag zelf ook nog eens ziek, dus zo'n ramp was het niet ;)
Beetje slapen, monopoly en vervelen. Was ook geen internet aanwezig.
Gelukkig viel het dus allemaal wel mee, die cycloon ;)
Ik leef nog en ik kom alweer bijna terug!
Over 18 daagjes zit ik alweer in het vliegtuig op weg naar het koude kikkerlandje van ons.