Paardenraces - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Lisa Rensink - WaarBenJij.nu Paardenraces - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Lisa Rensink - WaarBenJij.nu

Paardenraces

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

25 November 2013 | Mauritius, Flic en Flac

Dit weekend was weer een enerverend weekendje.
Op vrijdag zijn we op stap geweest, wat erg gezellig was. Tevens waren ook twee nieuwe jongens mee. Eindelijk niet uit Groningen maar ergens anders nu ;)

Op zaterdag gingen we naar de paardenraces in Port Louis. Ik had er erg veel zin in!
Eenmaal aangekomen was het ontzettend druk.
Je kon ook helemaal aan de racebaan staan, super gaaf!
Na een paar races gezien te hebben en de atmosfeer geproefd te hebben, besloot ik ook maar een gokje te wagen. Helaas verloor mijn paard gigantisch..

Het is wel enorm verslavend, dat wedden. Want je bent zo gespannen en je hartslag gaat omhoog. Echt een sensatie. Had maar met mijzelf afgesproken dat ik niet meer dan 10 euro verdeeld over 2 keren mocht ;)
Bij de een na laatste race ging ik weer mijn geluk beproeven.
En het was zo spannend! Hij ging tegelijk met een ander paard over de race, dat werd dus een fotofinish. En toen dachten we even dat mijn paard gewonnen had, dik springen en juichen.. maar nee hoor. Helaas pindakaas.
Wel een enorm leuke ervaring gehad.

We hebben tijdens de laatste race ook onze moesson regen gehad zeg! Het stroomde overal vanaf, meteen overstroming. We dachten eerst dat de paarden niet zouden racen, maar het ging wel door ondanks de gladheid. Gelukkig geen ongelukken gebeurd.

Daarna gingen Nathalie en ik weer terug naar Flic en Flac en gingen daar uit eten.
Ik had krab, groentes en patatjes. En helaas, het lekkerste was nog de patat :’)
Ik had namelijk de krab in stukjes gehakt met het schild er nog omheen.. wat was dat een drama.
Nooit meer! Daarna maar geflambeerde banaan gehad, was nog het lekkerste haha.
Heb daarna wel een graat in mijn tandvlees gekregen, die er nog steeds in zit.. lang leve zeevoedsel.

Op zondag gingen we lekker naar het strand toe eerst. Lekker relaxen (en verbranden, ja again). Midden op de middag gingen we naar Shotz, daar was een openlucht feestje met schuim.
Het heette Black Afternoon, het was ook behoorlijk black moet ik zeggen. Ik en Aafelien waren de enige twee blondines ook. Wel makkelijk terug te vinden ;)
Het feestje zelf was erg gezellig en geslaagd en daarmee heb ik het weekend ook goed afgesloten! :)

(Even een copyrightje, foto's zijn door Peter gemaakt ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 16076

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 24 Januari 2014

Stage Mauritius

Landen bezocht: